Köpvillkor för Veniz Bamboo
Tack för att du handlar hos Veniz Bamboo. Nedan hittar du våra fullständiga köpvillkor som gäller för köp gjorda via www.venizbamboo.se.
Företagsinformation
Veniz Bamboo / Teenz Sverige AB
Org.nr: 559457-5002
E-post: info@venizbamboo.se
Webbplats: www.venizbamboo.se
Adress: Dalvägen 79, 187 33 Täby
Priser & Betalning
Alla priser är angivna i svenska kronor (SEK) inklusive 25 % moms.
Vi erbjuder säkra betalningar via Stripe och Klarna, där du som kund kan välja mellan:
– Kortbetalning (Visa, Mastercard)
– Swish (via Klarna)
– Faktura eller delbetalning (via Klarna)
Beloppet dras i samband med att din beställning bekräftas.
Frakt & Leverans
Vi skickar alla beställningar inom 48 timmar (helgfria vardagar).
Leveranstiden är normalt 1–4 arbetsdagar inom Sverige.
Om det har gått mer än 7 arbetsdagar sedan du fått din leveransbekräftelse och du fortfarande inte mottagit ditt paket – kontakta oss gärna på info@venizbamboo.se så hjälper vi dig.
Ångerrätt & Retur – 30 dagar
Som kund har du rätt att ångra ditt köp inom 30 dagar från att du mottagit din beställning, enligt lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler.
För att en retur ska godkännas:
– Produkten ska vara oanvänd och i nyskick
– Originalförpackningen ska vara intakt
– Retur måste initieras inom 30 dagar från att du mottagit varan
– Returfrakten betalas av dig som kund
För att påbörja en retur:
Kontakta oss på info@venizbamboo.se och uppge ditt ordernummer. Vi återkommer med instruktioner inom 1–2 arbetsdagar.
📌 Observera: Av hygieniska skäl gäller ångerrätten inte för använda strumpor eller underkläder.
Byten
Vill du byta storlek eller färg på en vara? Kontakta oss via e-post så hjälper vi dig att hitta rätt. Vi reserverar oss för att varan du önskar byta till kan vara slutsåld.
Återbetalning
När vi har mottagit och godkänt din retur återbetalar vi beloppet till det betalningssätt du använde vid köpet.
Återbetalning sker normalt inom 2–3 arbetsdagar från det att returen mottagits.
Skadade eller felaktiga varor
Har du fått en vara som är skadad eller felaktig? Kontakta oss direkt på info@venizbamboo.se så hjälper vi dig med en snabb lösning. Vi står för fraktkostnaden vid reklamation.
Outlösta paket
Om du inte hämtar ut ditt paket från ombudet och det returneras till oss, debiterar vi en avgift på 149 kr för att täcka våra frakt- och hanteringskostnader.
Personuppgifter & Integritet
Vi behandlar dina personuppgifter enligt dataskyddsförordningen (GDPR) och lämnar aldrig ut dina uppgifter till tredje part utan ditt samtycke.
Läs mer i vår integritetspolicy
Tvistlösning
Vid en eventuell tvist följer vi Allmänna reklamationsnämndens (ARN) rekommendationer.
Du som konsument har också möjlighet att använda EU:s onlineplattform för tvistlösning:
http://ec.europa.eu/odr