Köpvillkor för Veniz Bamboo

Tack för att du handlar hos Veniz Bamboo. Nedan hittar du våra fullständiga köpvillkor som gäller för köp gjorda via www.venizbamboo.se.

Företagsinformation

Veniz Bamboo / Teenz Sverige AB
Org.nr: 559457-5002
E-post: info@venizbamboo.se
Webbplats: www.venizbamboo.se
Adress: Dalvägen 79, 187 33 Täby

Priser & Betalning

Alla priser är angivna i svenska kronor (SEK) inklusive 25 % moms.

Vi erbjuder säkra betalningar via Stripe och Klarna, där du som kund kan välja mellan:
– Kortbetalning (Visa, Mastercard)
– Swish (via Klarna)
– Faktura eller delbetalning (via Klarna)

Beloppet dras i samband med att din beställning bekräftas.

Frakt & Leverans

Vi skickar alla beställningar inom 48 timmar (helgfria vardagar).
Leveranstiden är normalt 1–4 arbetsdagar inom Sverige.

Om det har gått mer än 7 arbetsdagar sedan du fått din leveransbekräftelse och du fortfarande inte mottagit ditt paket – kontakta oss gärna på info@venizbamboo.se så hjälper vi dig.

Ångerrätt & Retur – 30 dagar

Som kund har du rätt att ångra ditt köp inom 30 dagar från att du mottagit din beställning, enligt lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler.

För att en retur ska godkännas:
– Produkten ska vara oanvänd och i nyskick
– Originalförpackningen ska vara intakt
– Retur måste initieras inom 30 dagar från att du mottagit varan
– Returfrakten betalas av dig som kund

För att påbörja en retur:
Kontakta oss på info@venizbamboo.se och uppge ditt ordernummer. Vi återkommer med instruktioner inom 1–2 arbetsdagar.

📌 Observera: Av hygieniska skäl gäller ångerrätten inte för använda strumpor eller underkläder.

Byten

Vill du byta storlek eller färg på en vara? Kontakta oss via e-post så hjälper vi dig att hitta rätt. Vi reserverar oss för att varan du önskar byta till kan vara slutsåld.

Återbetalning

När vi har mottagit och godkänt din retur återbetalar vi beloppet till det betalningssätt du använde vid köpet.
Återbetalning sker normalt inom 2–3 arbetsdagar från det att returen mottagits.


Skadade eller felaktiga varor

Har du fått en vara som är skadad eller felaktig? Kontakta oss direkt på info@venizbamboo.se så hjälper vi dig med en snabb lösning. Vi står för fraktkostnaden vid reklamation.

Outlösta paket

Om du inte hämtar ut ditt paket från ombudet och det returneras till oss, debiterar vi en avgift på 149 kr för att täcka våra frakt- och hanteringskostnader.

Personuppgifter & Integritet

Vi behandlar dina personuppgifter enligt dataskyddsförordningen (GDPR) och lämnar aldrig ut dina uppgifter till tredje part utan ditt samtycke.
Läs mer i vår integritetspolicy 

Tvistlösning

Vid en eventuell tvist följer vi Allmänna reklamationsnämndens (ARN) rekommendationer.
Du som konsument har också möjlighet att använda EU:s onlineplattform för tvistlösning:
http://ec.europa.eu/odr

Anmäl dig till vårt nyhetsbrev och få 15% på ditt nästa köp

Anmälan Nyhetsbrev